Recension av Färden mot ragnarök

Den här boken är inget för den politiskt korrekta individen som tycker Sverige är välmående pga. att Volvo säljer många bilar. Tvärtom är boken utmärkt för dig som vill få dig ett gott skratt hur knäppt samhället är, och dig som vill se förändring. Den här boken är skriven ur ett direkt manligt perspektiv, och ger insikt i hur det manliga psyket fungerar; vilket kan vara intressant även för kvinnor eftersom det perspektivet oftas saknas i samhället. Motsatsen är däremot frekvent förekommande, ska man uttrycka sig skämtsamt räcker det med att se ett relations- eller inredningsprogram så ser man ganska tydliga skillnader; därför blir författarens vinkel klart intressant men även roande.

Boken diskuterar olika samhällsproblem utifrån inslag av satir, och med ett skriftspråk hämtat ur  hårdrockens värld; ett språk som helt säkerligen provocerar alla som inte vill se problemen i samhället. På ett mycket elegant sätt använder författaren ord som senaten, prästerskapet, varulvar för att omnämna aktuella grupper i samhället; vilket är ett kul och intressant knep att skriva om svåra saker.

I boken förekommer en stor del också i drömform vilket förflyttar läsaren mellan huvudpersonens medvetna och undermedvetna. Den dystopiska skrivformen gör sig mycket väl i skildringen av samhällsproblemen men även de relationsproblem som kan vara frekvent förekommande hos många människor. Boken ger också tankeställare vad som händer om man inte tar tag i samhälls- eller personliga problem i tid utan istället negligerar dem.

Boken har precis släppts och är författaren Leif Erikssons debutbok, och ges ut av förlaget DareMe Publishing. Författaren själv har en bakgrund i att b la skriva låttexter, vilket kan kännas då han med ganska få ord kan sätta känslor på komplexa händelser. Det faktum att man ibland får läsa mellan raderna gör att boken också kräver eftertanke, vilket tillför ytterligare en dimension till läsningen; diskussionen.

När man idag delar ut böcker som “Alla borde vara feminister” är denna bok ett utmärkt komplement för en mer maskulin approach på olika synsätt. Vi tycker därför ni borde beställa den, en klart kul och roande läsning för någon med ett öppet och fritt sinne.

Vi vill också tacka förlaget för er möjlighet att låta oss recensera boken samt önska författaren Leif Eriksson all lycka med sin nya bok.
För att komma till förlagets hemsida, tryck här

För att läsa mer till författaren, tryck här

För att beställa boken, tryck här

Den här boken är inget för den politiskt korrekta individen som tycker Sverige är välmående pga. att Volvo säljer många bilar. Tvärtom är boken utmärkt för dig som vill få dig ett gott skratt hur knäppt samhället är, och dig som vill se förändring. Den här boken är skriven ur ett direkt manligt perspektiv, och…