Sprid vår kärlek
  • 1.1K
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

För alla som öppnat en historiebok har man säkerligen kommit i kontakt med den jättelika zeppelinaren Hindenburg som exploderade efter en atlantflygning ovanför New Jersey i USA. I dagens terrortider och där den svenska regeringen i praktiken bedriver amnesti för terrorister finns det säkerligen inte många som hade velat färdas i en ballong fylld med vätgas. Det säger sig självt att den typen av färdmedel är något som terroristen ser som smidigt eftersom förödelsen är total, det enda som behöver medföras är en tändare eller ett busskörkort; sprängämnet finns redan på plats. Därför tåls det att fråga hur klokt det är att man kör omkring med 300 bussar i bara Stockholm där hela bussen exploderar om taket skadas. Hur ser det ut i resten av landet?

Hur svårt är det för en jihadist att lära sig köra buss?

När man hör svenska vänsterpolitiker finns det retoriker som är så låsta i socioekonomiska (marxistisk klasskamp) tankegångar att man på fullt allvar tror att man blir jihadist för att man är ”utsatt”, eller att lönen var för låg hos det ”hemska privata företaget” där man var anställd; och att lösningen ligger i en utbyggd socialtjänst etc. Därför hör man folk prata om att våldet i förorten har ökat pga. posten lagts ner, samtidigt som lösningen för dessa individer är att de ska ha företräde i diverse jobbköer. Således tåls det att fråga hur lätt är det för en jihadist att få ett körkort för buss? Svaret är nog att det är sannolikt inte så svårt, och att det även finns goda möjligheter att tom. staten finansierar det.

Hur svårt är det för en buss att köra mot en tunnel eller bro?

Uppenbart är det mycket enkelt, det räcker med att ta en omväg eller köra fel med flit; dessutom behövs det inga extrema hastigheter för att krocken ska få bussen att detonera. När alla står och tittar i sin telefon idag, hur många märker om en buss kör fel i några sekunder? Busschauffören kan tom. säga ”det blev fel här jag ska bara vända” och köra ner i närmsta tunnel. Det här vet vi efter att en busschaufför sprängt sig själv av misstag. Det här vet också varenda terrorist som tittat på de nyheterna de senaste dygnet, taket är explosivt vid kompression. På samma sätt som man tog ur Tysklands första Zeppelinare Graf Zeppelin (de hade bara två) är det rimligt att man tar bussar som är åkande bomber ur trafik.

Det är inte rimligt att man kan få bussar att detonera genom att en chaufför styr fordonet genom en för smal tunnel, eller att en tillräckligt stor sten skadar taket. Har man testat att använda ett skjutvapen och beskjuta gastanken och se vad som händer, kan hela bussen antända någon sekund om så är fallet? Gårdagens olycka vållar läskiga frågeställningar om hur säkra dessa bussar är; när explosionen blir så stor av en så pass liten skada? Kan det vara så att den här olyckan satt fingret på akilleshälen på dessa bussar drivna på bio/-naturgas? När Södertörns brandkår påstår att gasen är extremt brandfarlig, tåls det att fråga om den inte är rent av explosiv om den utsätts för kompression? SL behöver lägga korten på bordet vad som hänt. Är bussarna felkonstruerade är det bättre att de kör på diesel än att de kan användas som vandrande bomber, kan de i så fall byggas om? För att inte riskera liv bör man ta dessa bussar ur bruk, det är dessutom rimligt att man fastställer vem som drivit på för inköp av dessa bussar. Den här typen av säkerhetsluckor måste få konsekvenser.


Sprid vår kärlek
  • 1.1K
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1.1K
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Kommentera utan Facebook

  Subscribe  
Notify of
Glenn
Guest
Glenn

Tur att politikernas vänner är så obildade till och med inom militärteknik, annars hade de kanske kommit på att spårljusammunition för gevär är tillräckligt för att punktera och tillföra gnista till dessa miljöpolitikers gastankar.
Inte för att jag tror att politiker kommer stoppa bussarna innan ”olyckan” är framme, för de tänker ju alltid induktivt, aldrig deduktivt. Men det sista som lämnar människan är hoppet…