Klart vi ska betala 38 590 kr för en flygbiljett när Lövin ”behöver vara fräsch”…

Foto: Johan Schiff/Miljöpartiet de gröna Wikimedia commons // Första klassens flygstol montage av OBF
Spread our love
  • 3.2K
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Den politiska adeln lever idag på ett sätt som hade gjort självaste kung Midas grön av avundsjuka. De ökar skatten för vanligt folk på drivmedel och höjer sina egna löner, samtidigt åker familjen runt i miljöbovar med sina stora stenar. De argumenterar för s.k. ”global uppvärmning” men tar flyget utan att skämmas mellan Bromma och Arlanda, och de väljer utan principiella invändningar att åka businessklass för en läkarlön, eftersom den politiska högheten Isabella Lövin ”behöver vara fräsch” när hon angör andra sidan Atlanten. Vad är det för elitistiska parasiter som styr vårt land, och har mage att moralisera över vanligt folk?  Hamlet hade fel, det handlar inte att vara eller att inte vara; utan att leva eller inte leva som man lär.

Isabella Lövin och jämställdheten

Miljöpartisten Lövin tillika Sveriges biståndsminister nämner kanske jämställdheten (att genom lag utradera skillnader mellan könen) mer än Jonas Sjöstedt, gemensamt är att båda demoniserar olika minoriteter i samhället som offer för att vinna deras röster; en klassisk marxistisk metod. Skurken och förtryckaren i samhället är den ”vite mannen”. Inom Miljöpartiet har man dessutom delat partiledarskapet jämställt i två språkrör, en kvinna och man. Därför är det närmast tragikomiskt att under samma flygresa till USA sätter sig den ”anspråkslöse” Gustav Fridolin i ekonomiklass för ca 6 000 kr medans det kvinnliga språkröret Lövin gör ett slag för att utjämna könsklyftorna i samhället framme i första klass för hela 20 800 kr. Som biståndsminister vet man ett och annat om hur viktigt det är att serveras ett varmt mål mat ombord, man har nämligen sett det värsta som går att se.

Att arbeta på flyget

När man i Lövins fall åtminstone gör anspråk på att (i fördärv) leda landet, är det självklart viktigt att Lövin aktivt ska kunna arbeta när hon tar sig från punkt A till punkt B. För alla som någon gång korsat Atlanten i en flygmaskin vet man att sätena har lite mer plats mellan sig jämfört med när man åker på charterresa till Medelhavet, det går utan problem att skriva artiklar (redaktionen har prövat flera gånger); det som skiljer mot business handlar ofta om några centimeter benutrymme samt lite bättre mat och bredare säte. Räknar man antalet centimeter mellan 38 000 och 6000 kr kan vi konstatera att varje centimeter extra kostar skattebetalarna många tusenlappar, men klart vår hårt slitande jämställdhetskämpe till minister ska ha det bästa; det är ju viktigt att angöra New York ”fräsch”. Allt för de fattiga ”barnen” både i Sverige men också utomlands, och vi skattebetalare ställer gladeligen upp i jubelkör; Hallelujah!

Newark, JFK eller La Guardia – Flygplatser i världsklass

På Oberoende Förnuft redaktionen är vi väldigt tacksamma för att Lövin ändå kan tänka sig arbeta när hon korsar Atlanten i de farkoster hon i sina tal annars så föraktar, det är valuta för pengarna det! Vi förstår också att det kan vara mycket slitsamt att sitta med väljarna bak i steerage, har man kommit upp sig här i livet och blivit ännu en tjusig minister är det klart att endast det bästa är gott nog. Därför vill vi från redaktionen skicka med ett tips om bra hårfrisörskor så att hon verkligen känner sig ”fräsch” och kan representera Sveriges värde(av)grund på ett grönt jämställt och bra vis. För Flygplatsen JFK finns det direkt på flygplatsområdet, La Guardia finns det ett flertal på väg till FN-skarpan och kommer man från New Jersey-hållet för inflygning på Newark finns det två att välja mellan. Då det är tydligt att vår biståndsminister (sån som ger pengar till fattiga människor i 3:e världen eller de som tagit sig över svenska gränsen) ställer höga krav på de tjänster hon (ut)-nytjar vill vi från redaktions sida lyfta fram Ultimate Airport Appearence som fått hela fem stjärnor i Googles raiting. Vi är tämligen övertygade att en quickfix på någon av dessa platser och kanske särskilt den sistnämnda, skulle förstärka Sverigebilden som det föregångsland vi var innan hon och nuvarande regeringen tillträdde. 

Skämt och sido vad har vi för personer som ägnar all sin kraft åt att kritisera flyget, men själv inte tar tåget eller sätter stolthet i att färdas längst bak i planet tillsammans med väljare och vanligt folk; utan istället propsar på att vältra sig i lyxiga första klass? Hur kan man ens försvara att man som miljötaliban (läs ”miljövän”) tar flyget till de platser där det går tåg (exempelvis Bryssel)? Det är uppenbart att dessa människor inte är idealister, de är socialister som utåt sett driver en grön retorik men i själva verket skiter högaktningsfullt i de avsaknade principer de moraliserar över.  En sån här människa ska bara bort från allt vad inflytande heter, de är inte folkets företrädare; det är girigbukar som saknar all form av trovärdighet.

För dessa personer är varken solen (heliocentrisk), eller jorden (geocentrisk) i mitten utan det är tydligt att man helt förblindats av den egocentriska världsbilden. Den sortens personliga kvalitéer har prövats för av en grekisk man som hette Ikaros, det slutade med att han trots varningar flög för nära solen med sina hemmakonstruerade vingar att vaxet smälte och han föll mot backen. Högst faller lägst, och  den 9:e september finns det 1,5 miljoner anledningar till att inte rösta på Isabella Lövin; den sortens arroganta politiker bör vi rimligtvis ha fått nog av i det här landet.

För diskussionen framåt med Facebook:

Ian Fernheden är sedan 2015 Chefredaktör och Ansvarig utgivare för Tidskriften Oberoende Förnuft. Ian har studerat internationell ekonomi och brinner även för nationalekonomi, utrikespolitik, demokratifrågor, yttrande- och pressfrihet, historia samt konst. Ian har även tjänstgjort i Amfibiekåren.


Spread our love
  • 3.2K
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Gilla oss gärna på Facebook:

Debattera gärna mer i vår friare Facebookgrupp